1 січня 2018 року державна система сертифікації припинила своє існування.
Мінекономрозвитку у листі від 12.01.2018 р. №3433-06/1382-07 звертає увагу, що з 01.01.2018 р., у зв'язку з втратою чинності Декрету №46-93, державна система сертифікації припинила своє існування. З огляду на це, з 01.01.2018 р. відсутні правові підстави провадження органами зі сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.
Тобто з 01.01.2018 р. органи зі сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Слід зазначити, що в Реєстрі державної системи сертифікації зареєстровано сертифікати відповідності на продукцію і послуги, сертифікати на системи управління, атестати виробництва і свідоцтва про визнання відповідності, термін дії яких закінчується після 01.01.2018 р.
На сьогодні законодавчими та іншими нормативно-правовими актами не встановлено перехідного періоду терміну дії документів, виданих органами зі сертифікації в державній системі сертифікації.
Проте у Верховній Раді зареєстровано проект Закону №6235, яким передбачається, що сертифікати відповідності продукції та послуг, сертифікати на систему управління і персонал та свідоцтва про визнання відповідності, видані в державній системі сертифікації, є чинними до закінчення терміну їх дії, але не пізніше 1 січня 2019 р., якщо інше не передбачено технічними регламентами, дія яких поширюється на відповідну продукцію.
Отже, у разі набрання чинності вищевказаного положення законопроекту, документи, видані призначеними органами із сертифікації в державній системі сертифікації, діятимуть не пізніше ніж до 01.01.2019.